perfect world

jag har precis sett "flickan från ovan" som nyss gjorts till film.
för flera flera år sedan köpte jag den boken.
det var min första pocket bok.


"inuti snökupan på pappas skrivbord fanns det en pingvin
med rödvitrandig halsduk. när jag var liten brukade pappa
lyfta upp mig i sitt knä och sträcka ut handen efter kupan.
sedan höll han den upp och ner och lät all snön samlas
i taket innan han med en snabb rörelse vände på den igen.
så satt vi båda och tittade på snön som sakta föll över pingvingen.
jag tänkte på att pingvinen var ensam där inne,
och därför tyckte jag synd om honom.
när jag talade om det för pappa sa han:
du behöver inte tycka synd om honom, susie.
han har det bra. han är instängd i en perfekt värld."




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback