we are gonna be alright

eftersom jag åker tåg mellan skövde och göteborg flera gånger i veckan.
borde jag inte bli förvånad när jag kommer ner till stationen och inser att det står att tåget som skall gå 14.32
istället har en beräknad ankomsttid till 15.59.
speciellt inte när tågen varit försenade både till och från göteborg
varje dag denna vecka.
men jag fick nog en sämre chock.
jag fick kolla både en och två gånger på tavlan för att se så jag läst rätt.
i vanliga fall hade jag nog bara satt mig ner, varit bitter en stund
för att sedan väntat på att tåget skulle avgå.
men eftersom jag ska vidare med ett anslutande tåg till ängelholm,
knallade jag in på SJ för att se vad som hänt.
och kliver ut därifrån nöjd och glad
över en gratis biljett med x2000.
ibland är det bra att inte bara nöja sig med saker och ting,
för nu anländer jag strax till göteborg,
och hinner med det anslutande tåget utan problem.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback