I am making a happy face

nu har det varit tyst från mig några dagar.
det har varit full rulle sedan jag kom hem i tisdags..
jag traskade iväg till jobbet,
och fick ett erbjudande jag inte kunde tacka nej till.
som ni vet, vikarierar jag på förskolor runt om i skövdes stad.
detta har jag livnärt mig på i lite mer än två år,
med undantag för lisebergssäsongerna.
och jag har jobbat heltid ungefär hela tiden,
då jag gjort bra ifrån mig på de ställen jag varit på.

nu tog mitt vikariat slut för någon månad sedan,
och det har givetvis känns lite oroligt med om dom kommer att ringa på morgonen,
och be mig jobba dagen efter eller inte.
då man inte kan garantera att någon är sjuk, vabbar eller ska iväg på någon kurs.
men när jag klev innanför dörren på jobbet i tisdags,
blev jag erbjuden en heltidstjänst fram till jul,
och givetvis tackade jag ja till den.

det är så skönt att få bekräftat att man gör bra ifrån sig.
att man är omtyckt, och att man är säker på att man har en inkomst året ut.
därför har det varit full rulle sedan dess,
och ikväll är första gången jag landar och får lite lugn och ro.
ensam hemma, och jag bara njuter.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback