my heart is refusing me

jag är så trött på det här.
jag är så trött på att bli så arg att hjärtat mitt slår volter.
jag är så trött på att känna mig
så frustrerad att jag vill riva väggar.

så frustrerad att jag vill
slå sönder varenda sak som är av glas.

vi hänger på en skör tråd,
vi står utmed en klippkant.
och för varje argument, går tråden sönder lite till.
för varje gång någon höjer sin röst,
tas ett kliv närmare klippans kant.

det är inte hälsosamt att känna så här.
det är inte nyttigt, för någon,
att känna såhär inombords.
tillslut orkar man inte mer konflikter.
tillslut klarar man inte av att kämpa mer.
tillslut brister tråden,
tillslut faller man ner för klippans kant.
och då är det försent.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback