all my childhood memories

inatt sover vi för sista gången vägg i vägg.
då vi från och med imorgon bor i två hela olika lägenheter.
jag har inte hunnit reflektera så mycket över det,
då allt kring flytten bara har varit stressande.
men nu, när lugnet börjar finna sig,
när alla lådor är på plats, och det endast är städning kvar,
slår det mig.
min storasyster och jag ska aldrig mer bo tillsammans.
min syster som jag legat vägg i vägg med i snart 22 års tid.
min syster som jag delat både bra och mindre bra livshändelser med.
hon som alltid funnits där, oavsätt hur jävlig jag än har varit.
hon som aldrig lämnar.
men trotts att hon nu inte kommer finnas en knackning i väggen bort,
finns hon ändå vid min sida. alltid.
för oavsätt om vi är vägg i vägg, eller flera mil ifrån varandra,
är systrar för alltid,
och jag är glad att just hon är min.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback