friendship set on fire

sitter ni ihop? är frågan som förekommit inte bara en gång, utan ett multum.
då människor kan fråga mig, vad hon gör, utan att jag egentligen vet vem personen i fråga är.
svaret är givetvis nej, men ibland undrar jag ändå om vi inte gör det.
när vi berättar i princip allt för varandra, sådär så att man ibland undrar
om hon vet mer om mig, än vad jag vet om mig själv.
när vi har samma åsikt, och säger samma sak, samtidigt.
ni vet det där läskiga som förekommer.
när det blir en fundersam tystnad, för att senare utbrista i skratt.
för just skratta, är något utav det bästa med vänskap.
och vi har en vänskap som blomstrar mer och mer för varje år som går.
jag har haft turen, att lära känna en människa som kommit mig så nära inpå livet.
så nära att hon kan veta vad jag tänker, utan att jag ens behöver säga något.
en människa som vet när jag behöver henne, trotts att hon är så långt bort.
en människa som får en att vilja vara bättre, men som finns där trotts att jag ibland gjort fel.
en människa som jag förlåter utan att hon ens behöver säga förlåt, när det är hon som ställt till det.
en person som glittrar, och som gör min tillvaro så mycket bättre.
jag antar att vissa bara har det i sig.
det finns vänner, också finns det vänner.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback