what goes around comes around

i söndags blev det som sagt utgång, med sofia och linda.
jag personligen hade det riktigt trevligt och träffade galet många man saknat länge.
men så blir klockan lite efter ett, och jag kan inte säga att det förvånar mig.
vi ska gå upp på en upphöjning för att dansa, precis som vi gjort tidigare den kvällen.
jag tänker att jag ska vara smart, och ta trappan upp istället för att hoppa.
när jag tagit några steg upp, och ska slänga upp mitt ben för att gå upp på upphöjningen.
så på något konstigt vänster, vrider jag till mitt knä, och tappar balansen.
vilket innebär att jag bara faller baklänges och ner för trappan.
detta ledde till att mina kära vänner sprang för att hämta vakterna, medans jag ringer mamma.
mamma hörde inte något alls vad jag sa på grund av musik och hur ledsen jag var.
så hon får panik och jag får senare reda på att hon trodde att jag blivit våldtagen.
men vakterna kommer in, låter mig stödja mig på dem, eftersom jag inte kan stödja mig på mitt ben,
utanför, står en polisbil tajmad  och klar, för att skjussa mig till akuten.
pinsam situation där alla glor och undrar vad som hänt!
jag hoppar in och ringer i bilen min mamma, då förstår hon vad som hänt
och när jag kommer upp till akuten är hon och min syster där för att ta hand om mig.
vi går in och eftersom jag har så galet ont, får vi gå före alla andra i kön.
efter en liten undersökning konstaterar läkaren att det måsta röntgas, vilket inte går att göra mitt i natten.
så istället gipsar dem hela mitt ben, och jag får gå hem och sova med det.
igår, hade jag tid på röntgen klockan elva. vilket visade att jag fått en mindre skelett skada i mitt högraknä.
detta går att behandla på två sätt, antingen med gips eller med en skena.
men beslutet låg hos doktorn, och det blev en skena.
så de närmsta tre veckorna är jag handikappad och väldigt inkompitent vad det gäller att förflytta mig.
kryckor är sedan innan, INTE min bästa vän.
så nu vill jag gärna att dessa tre veckor bara springer iväg, och att mitt knä efter detta läkt.
så jag inte behöver ha den längre!

Kommentarer
Postat av: linda

paaauuuu, jag tyckte så synd om dig :( du bara låg där i trappan usch, de va hemskt. hoppas de blir bra i knät så småning om <3 / linda

2009-09-29 @ 13:24:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback