the words count

jag känner mig helt förvirrad.
att genomgå någonting i livet, som man inte alls har möjlighet att styra över.
jag har gått så länge, i tjugo år, och kännt mig så lyckligt lottad.
lyckligt lottad över att jag aldrig behövt förlora någon nära i orättvisor,
lyckligt lottad över att få vara frisk.
men så helt plötsligt ändras ens tillvaro,
jag som var på en väldigt bra plats i livet.
med mina nära, med mina kära, med karriären och såg ljust på framtiden.
nu är allt bara en röra, allting är suddigt.
jag har inga rikliga svar, för de få svar jag får, är så otydliga.
och jag önskar att jag kunde spola tillbaka tiden,
kanske ta hand om mig lite bättre, kanske tänka till ännu en gång.
jag vet inte alls om det beror på mig, men jag vet att jag har misskött mig.
att jag har tagit dålig hand om det enda jag själv faktiskt kunnat kontrollera.
hjärta hit och hjärta dit, köttel hit och köttel dit,
jag vill ha svar. riktiga, meningsfulla, förändrande svar.
jag vill veta exakt vad det är som gör att mitt livsviktiga organ,
mitt hjärta, på riktigt slår ett extra slag.
varför det blåser från mitt hjärta,
och om detta på något vis ändrar dens funktion, om det utsätter mig för någon slags fara.
men framförallt så vill jag vara frisk, eller åtminstonde behandlas för att så småningom bli frisk.

Kommentarer
Postat av: annika

Sv: du vet att du är mer än välkommen alla dagar om året <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback