see the world through me

att jag aldrig ska få någon klarhet i det här med min sjukdom
är väldigt oroväckande.
att ringa till läkaren på grund av att jag inte fått mina senaste provsvar,
endast för att få oklara, "det ser ganska så bra ut" svar.
det tycker jag är oacceptabelt.
hur definerar man ordet ganska när det gäller något som påverkar hela ens kropp?
om nu läkaren definerar ordet ganska som positivt, kanske en annan definerar det negativt.
och självklart så tror jag alltid det värsta.
det är svårt att tro annat när man i perioder känner sig sjukare än någonsin.
när man kan se sig själv i spegeln och inte känner igen sig.
man undrar vem den där personen som speglas framför sig egentligen är.
när man har tappat så mycket på vägen.
när man känner sig svagare än någonsin.
hur ska man då kunna se framåt
hur ska man då kunna planera sin framtid.
det är så förvirrande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback