maybe for all the time you put up with me

igår gick min sjukskrivning ut.
visst, jag är inte friskförklarad.
men, jag får börja jobba igen,
och det är det jag har gått och väntat på!
men vad händer då?
jo, jag går och får världens halsont.
och när jag ringer till vårdcentralen,
påstår läkaren att det är halsfluss.
gör han något åt det?
nej.
"vi ger inte antibiotika om det inte är i värsta laget"
men jag tycker att det är i värsta laget!
är så otroligt trött på att inte få vara frisk.
och som att det inte skulle vara nog med det.
så har jag blivit erbjuden jobb nu både idag och igår.
och även om att jobba imorgon.
på tre olika förskolor, kan jag säga ja till något av det?
nej, det kan jag inte.
utan nu får jag ligga hemma och kurera min hals med glass,
så att jag kan börja jobba på liseberg igen på fredag.
och hoppas på att dom ringer från förskolorna snart igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback