It only got worse

jag är lite kluven.
som ni vet så är jag egentligen blond och har gjort slingor med jämna mellanrum sedan jag var runt tretton år.
men efter min sjukdom,
då jag tappade en himla massa hår
och kvalitén försämrades något helt otroligt mycket,
klippte jag av mitt långa hår och
bestämde jag mig för att låta det vara.
månaderna gick och tillslut stod jag inte ut längre.
jag såg hur det började komma alltmer nya hårstrån och kände att jag behövde en förändring,
en stor sådan.
något som kunde definiera
"den nya pauline"
och efter mycket grubblande färgade jag det brunt.
först en ljusare brun med röda pigment,
men insåg då att jag ville göra det ännu mörkare.
och indeed I did.

nu till mitt dilemma,
eftersom att jag känner mig själv utantill och in,
vet jag att så småningom,
kommer jag att vilja bli blond igen.
därför har jag valt att använda toning,
som man successivt tvättar ur håret.
vilket resulterar i att färgen inte håller
sig allt för bra utan lätt blir "urtvättad".

att lägga i en toning allt för ofta,
kan efter ett par gånger försvåra processen att bli blond igen.
då den bruna färgen fastnar i hårets längder.
därför har jag nu försökt att hitta en produkt som hjälper det bruna att vara brunt längre,
samtidigt som det inte skapar problem för framtida planer.

här har ni resultatet,
nutri color cream
från revlon professionel
finns i alla typ av färger
och jag tycker mig ändå se en liten förändring.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback