I want to scream and shout

jag är arg.
så arg.
ni vet sådär så det kryper innanför skinnet på en.
så arg är jag.
här har man varit iväg två dagar, två ynka dagar.
och förväntar sig att komma hem, till det hem man lämnade.
men oj så fel man kan ha.
när jag klev innanför dörren igår kväll,
ville jag bara skrika rätt ut.
i mitt sovrum, var inget i sin ordning
efter att elektrikerna varit här.

och trots att jag specifikt sagt,
att mina saker vid skrivbordet inte får flyttas på,

jo men självklart stod inget där jag lämnade det.
så efter många pust och stånk och svordomar
hade jag vid ett tiden lugnat ner mig
så pass att jag kunde somna.

och när jag för någon timma sedan vaknade,
trodde jag att det var gårdagens problem,
att jag bara kunde skaka av mig det och gå vidare.

men nej då, då ligger saker som ska ligga på ett ställe,
helt plötsligt i ett helt annat rum, utan att man fått någon förvarning på det.
vilket jag upptäckte efter att ha sökt igenom alla ställen,
alla ställen som finns i mitt sovrum.

då bara det brast för mig,
och raseriutbrott nummer två utspelade sig.

nu sitter jag här och bara väntar på nästa.
nästa grej som ska göra mig rasande.
en riktigt bra start på morgonen.
verkligen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback